Szolgáltatási foglalkozásban dolgozók kompetenciafejlesztése (140 óra)
Tanegységek |
Általános és munkahelyi elsősegélynyújtó tanfolyam |
Hatékony kommunikáció és kommunikációs gyakorlatok |
Problémamegoldás és döntéshozatal |
Stressz- és konfliktuskezelés |
Személyiségfejlesztés |
A képzés során megszerezhető kompetenciák
A képzésben résztvevő a képzés végére
- képes lesz mind a sérülések, mind a betegségek súlyossági értékelésére, ellátásuk fontossági sorrendjének megállapítására és alapszintű ellátásuk módjait is ismerni fogja.
- alapvető szinten ismeri a verbális és a non-verbális kommunikáció szabályait.
- ismeri az üzenetalkotási- és átadási technikákat szóban és írásban; a választechnikák elsajátítását.
- technikákat sajátít el az attitűd és pozicionálás; rögtönzés, spontaneitás; válságkommunikáció terén.
- a döntéseket megfelelően elő tudja készíteni, a problémákat fel tudja tárni, összetevőire bontani, ezeket csoportosítani, rendszerezni, az információk rendszerezésével gyorsan, jó és egyértelmű döntéseket hozni és azokat tisztán, érvekkel alátámasztva kommunikálni.
- megismeri a stressz alapvető folyamatát, fogalmait és képes stresszkezelő technikák alkalmazására.
- ismereteket szerez a személyiség kialakulásáról, alaptípusairól és azok jellemzőiről.
- bepillantást kap a saját magáról kialakított kép értékelésére, a valós és az ideális elképzelések összehasonlítására, melyek elemzésével feltérképezheti személyiségét, mélyítheti önismeretét.
- pozitív személyiségvonásainak megerősítése, a frusztráció csökkentése, a tolerancia mértékének növelése érhető el.